tuan In! teMpaT ~

My photo
i"m not a perfect girl .. My hair doesn't owes stay in place & i spill things a lot . i'm preety clumsy n sumtime i have a broken heart . 'my fren n i sumtime FIGHT myB sum days nuthing goes rite .. n myB but when i think 'about it' & n take a step back ,, i remember how amazing LIFE truly is & dat myB . Juz myB , i like being UNPERFECT ..

Thursday, November 8, 2012

tertuduh , di tuduh .tertindas

tuduh tanpa bukti . sama macam fitnah ! mgkin menda nih perkara biasa bg owg lain . tp , pd aQ . TAK ! TAK ! TAK !! mmg aQ x suke menda nih terjadi dekat aQ ! n menda nih terjadi kat aQ pon ! menda aQ x dok diammm ~ menda nih terjadi mase raya haji baru2 nih ... aQ cti dari malam raya hingga raya ke3.. meriah kan aQ cuti ? haha ...

ras : hello nurul , nak tanya .. ada AMBIL duit rm50.00 ?
aku : xda , nurul x pegang apa2 duit .
ras : oke , saja tnye ..
aQ oke : oke..
( aQ ingat dah abis cite dea n menda tu dah setel ... )
ari pertama lepas keja selepas cti raya , pg2 aQ jumpa si penuduh nih ... 

ras : hai nurul , macam mane dgn duit tu ? ( senyum sinis )
aku : duit apa pulak ? duit rm50.00 yg tnye tu ke ?
ras : org tu kata bg kat kamu ..
aku : huh ? saya tak tahu apa2 pasal duit dep. kalau kat sy , sy dah bg .. 

(aQ tgh blur , tibe2 owg tnye macam tu , smbil2 aQ berfikir ,,, mesti dea ingat aQ ambil ... aQ mcm kena tuduh .. mesti selama nih deme kata aQ curi ... xlama tu , aQ kua pergi bekpes nan mak n along , aQ pon cite .. then , along dgn nada tegas , kamu jgn bg owg pijak kepala .. bla , bla , bla ,, ... n smpai lah aQ ke hotel )
ras : tolong carik balik rm50.00 
aQ : saya tak tahu menahu duit tu , napa nak tnye2 saya .. saya tak xdapat apa pon dgn rm50.00 kalau sy curi pon ...
ras : bukan kata curi , tp owg tu yg kata .. 
aQ : dah tu , napa xnak siasat ? terus2 ambil tindakkan mcm nih ..
ras : senyum sinis ...
aQ : tak pa lah , bia saya je siasat ! (tegas , smbil nak mgeluarkan air mata )

status fb : bila aku kata tak ambil duit tu . pergi lah ambil tindakan .. siasat ka apa ka .. pakai dgr je cakap org ! main tuduh ja .. dah sume xnak siasat . meh aku siasat .. sume nk bkerja ngn mulut . otak xnak guna ! tak guna nk org hormat kat kamu kalau kalau mcm nih cara m'gurus (!)

#TAK KAYA PUN CURI RM50 TU . BELI SEPENDAR PON TAK LEPAS ! (mohon terasa)

so ,, mulalah aQ dgn tindakkan menyiasat ... so , aQ tipon owg yg bayar deposit .. bla bla bla ... si pembayar pon dtg hotel sembg dgn aQ ... n siap puji aQ lagi ... n masa tu si PENUDUH tu xda... then , esok nyer tnpa aQ tipon si pembayar ,, dea dtg sendiri ... deme sembg dlm office berdua .. tak lama si pembayar pon dtg kt aQ n cakap "nurul jgn risau , saya tak bagi duit dekat nurul . kalau siapa2 ambil tindakan , call saya " .. si penuduh mintak maaf kat aQ ! n sempat aQ balas ... menda senang je .. siasat ! bukan tuduh (tegas )



so , disebalik cite nih ... byk moral dea..  yang baik dijadikan pengajaran , yang buruk dijadikan sempadan ! biarlah , bertindak bijak .. tambahan , jika kita sebagai orang atasan ..  kalau kita nk org hormat kita .. kita dlu kena hormat org ... benda yg kecil yg besar2 kan ... n 
my suggestion bila perkara seprti ini terjadi :~ buat meeting untuk semua staff --> tanya pada semua --> buat siasatan kalau tak ada yang mengaku .. MUDAH ! bukan main dgr cakap org ~ 
ingat yeeee~